Tahle keška? Tenhle výlet!

Fotografie z geocachingových výletů

Taškent

Taškent v Uzbekistánu je jen mezizastávkou na našem dnešním přesunu z Almaty do města Chiva.

Letadlo

Ráno jsme měli od pana domácího objednán taxík na letiště (všichni zde používají aplikaci v mobilu, kterou ale, bohužel, nelze zprovoznit na našich českých 🙁 … dopředu v ní vidíte cenu, čas příjezdu, kde právě přijíždějící je atd. – docela pěkná “apka”).

Dnes se “vracíme” do původního fahrplánu a přeletíme z Almaty v Kazachstánu do Taškentu v Uzbekistánu.

Plánek sdílíme zde

Jižní nádraží

Večer odjíždíme dál na západ do starobylého města Chiva. Přes den bychom si chtěli udělat úvodní rychlou procházku po centru Taškentu. Vezeme tedy kufry na Jižní vlakové nádraží – do Chivy jedeme nočním vlakem.

Podle mapy a navigace to vypadalo jednoduše – přejít pěšky od letiště přes velkou silnici a nasednout na bus na Jižní nádraží. V reálu to bylo trochu složitější, dost jsme možná “zakufrovali” … s radou místních jsme nakonec trefili na zastávku a přejeli na Jižní nádraží.

Taškent

Na nádraží v Uzbekistánu jsme absolvovali procedury, které nám připomenuly ty, které byly v Číně. Před vchodem do nádraží je kontrola pasů a jízdenek, kufry musí projet scanerem, … pak jsme se teprve mohli doptat na úschovnu zavazadel a uložit tam za mírný poplatek kufry.

Čas jsme využili i pro získání jízdenek na všechny další vlaky v Uzbekistánu (Taškent-Chiva, Chiva-Buchara, Buchara-Samarkand, Samarkand-Taškent). Jízdenky jsme si sice už objednali a zaplatili přes internet (na místě by byly vyprodány), ale pak je nutné ještě elektronické dokumenty vyměnit za standardní jízdenky.

Na Taškentském Jižním nádraží je pro to vyčleněna jedna speciální pokladna (i další pokladny jsou specializovány), které zrovna za 1/4 hodiny končila přestávka – přivítali jsme tedy paní pokladní naší dávkou 16 jízdenek, které musela (po kontrole pasů) postupně jednotlivě potvrdit v systému a vytisknout…
Tenkrát v Číně si po podobné proceduře vzala paní pokladní hned další přestávku. 🙂

Taškent

Kufry jsou v úschovně, jízdenky máme vytisknuté, v prodejně naproti nádraží jsme dokoupili vodu a jídlo na cestu vlakem … můžeme vyrazit na procházku.

Kombinace pěšky & MHD nás dovedla na centrální náměstí k soše Timura.

Času máme dost – od Timura jsme se vypravili na okruh v blízkém okolí.

Taškent

Na večer se vracíme zkušeně na nádraží – jízdenky máme potvrzené (vzhledem k tomu, že ve vlaku spíme, je to vyžadováno pro úřady), víme kudy vstoupit i kde máme kufry.

Vlak

Přesunuli jsme se do nočního vlaku a chystáme se na cestu, resp. na spaní. Pro nejmladší členky naší výpravy to je první zkušenost s nočním vlakem – moje vypravování o zážitcích z cesty vlakem do Kyjeva jim nestačilo, chtějí si to užít samy.

Jedeme. Pohodlné to moc není, ale spát se dá. Zítra budeme v Chiva.

Nalezené kešky

• žádné nebyly

Další Post

Předchozí Post

© 2024 Tahle keška? Tenhle výlet!